Dinamizează forţa de vânzări prin puterea obiectivelor

Dinamizează forţa de vânzări prin puterea obiectivelor

dinamizareOamenii din vânzări sunt “programaţi” să funcţioneze după un algoritm aproape matematic de tip bonus-obiectiv. Au nevoie de adrenalina furnizată de presiunea timpului asupra obiectivelor de realizat. Pentru orice afacere sistemul de obiective corect definit va defini parcursul companiei în lupta din teren. În etapa de dezvoltare a afacerii , obiectivele sunt cele de penetrare a pieţei cu produsele sau serviciile noii companii.

Forţa de vânzări are ca sarcină principală să facă cunoscut portofoliul cât mai multor clienţi potenţiali. Un alt rol important în etapa de început îl are culegerea feedbackului asupra produselor sau serviciilor nou aparute.

Există excelenţă în vânzări ?

exista-excelenta-in-vanzariCu siguranta, multi antreprenori sau lideri de companii îsi doresc o organizatie excelenta în vânzari. Se întreaba permanent cum pot sa-si creasca nivelul performantelor, ce sisteme de lucru trebuie sa implementeze sau ce fel de oameni de vânzari trebuie sa recruteze pentru a ajunge în varf? Sunt întrebari firesti si necesare care apar în momentul în care doresti binele companiei pe care o conduci.

Experienta mi-a aratat ca exista mai multe raspunsuri adevarate pentru fiecare dintre întrebarile de mai sus. Nu cred în adevarul absolut sau în existenta vreunei solutii miraculoase care sa transforme o echipa de vânzari peste noapte într-o masina de vânzari perfecta.

Exista însa cu siguranta elemente care implementate cu disciplina zi de zi conduc pe termen mediu si lung la rezultate vizibil îmbunatatite si, foarte important, sustenabile. Cu alte cuvinte, excelenta în vânzari nu este o stare de echilibru în care ajunge o companie la un anumit moment ci este un mod de lucru permanent, un sir de activitati zilnice asezate în cadrul unor procese structurate. Excelenta în vânzari este o suma de eforturi care conduce la o stare de mai bine a firmei.