exista-excelenta-in-vanzariCu siguranta, multi antreprenori sau lideri de companii îsi doresc o organizatie excelenta în vânzari. Se întreaba permanent cum pot sa-si creasca nivelul performantelor, ce sisteme de lucru trebuie sa implementeze sau ce fel de oameni de vânzari trebuie sa recruteze pentru a ajunge în varf? Sunt întrebari firesti si necesare care apar în momentul în care doresti binele companiei pe care o conduci.

Experienta mi-a aratat ca exista mai multe raspunsuri adevarate pentru fiecare dintre întrebarile de mai sus. Nu cred în adevarul absolut sau în existenta vreunei solutii miraculoase care sa transforme o echipa de vânzari peste noapte într-o masina de vânzari perfecta.

Exista însa cu siguranta elemente care implementate cu disciplina zi de zi conduc pe termen mediu si lung la rezultate vizibil îmbunatatite si, foarte important, sustenabile. Cu alte cuvinte, excelenta în vânzari nu este o stare de echilibru în care ajunge o companie la un anumit moment ci este un mod de lucru permanent, un sir de activitati zilnice asezate în cadrul unor procese structurate. Excelenta în vânzari este o suma de eforturi care conduce la o stare de mai bine a firmei.

 

Excelenta în vânzari este un teritoriu al mentalului si al atitudinii pozitive. Un lider al unei astfel de organizatii este de regula nemultumit permanent cu rezultatele actuale (care dintr-un punct de vedere pot fi considerate bune) si insufla echipei o stare continua de alerta pozitiva fiind un adversar declarat al confortului furnizat de autosuficienta. Excelenta în vânzari este dezideratul la care numai companiile ambitioase tind permanent.

Organizatiile care s-au înscris pe drumul excelentei în vânzari fac câteva lucruri simple, dar le fac foarte bine:

  • • Au o strategie de vânzari unitara, clara si cunoscuta de toti membrii echipei
  • • Au un sistem de obiective de vânzari bine definit (începând cu comunicarea lor pâna la monitorizarea acestora)
  • • Exista o disciplina zilnica a sarcinilor si procese bine structurate eliminându-se activitatile ad-hoc (mari consumatoare de timp si energie)
  • • Fiecare membru al echipei este responsabil pentru activitatea si rezultatele sale
  • • Spiritul de echipa este promovat constant si exista programe de recunoastere a oamenilor de vânzari cu cele mai bune rezultate
  • • Comunicarea între membrii echipei si (cu) liderul acesteia este încurajata foarte mult, iar feedbackul este privit ca instrument de lucru de baza
  • • Liderul echipei viziteaza în mod constant clientii , luînd contact permanent cu problemele reale din piata
  • • Standardele de activitate sunt ridicate permanent si se încurajeaza procesul de învatare continua

Cu cât lucrurile sunt mai simple cu atât ele sunt mai dificil de implementat. Dificultatea majora nu consta în a pune la punct un proces structurat, cât mai ales în a executa zi de zi planul de actiune stabilit. Forta liderului echipei este determinanta în aceasta faza.

Vestea cea mai buna este ca orice companie care doreste poate sa-si înceapa cursa catre excelenta în vânzari. Vointa puternica, atitudinea „germana” fata de disciplina si dorinta de a face lucrurile mai bine în fiecare zi sunt ingredientele necesare.

Nu uitati!!!

Suntem ceea ce facem in fiecare zi, prin urmare excelenta nu este un act ci un obicei !!!

COMANDA MAXIMA !